Fiadeira (substantivo feminino). Muller que se dedica a fiar.
Fiar (verbo transitivo). Relacionar ou enlazar [unha cousa non material] con outra.
A loita pola igualdade entre mulleres e homes ten implicacións complexas en todos os planos do mundo laboral. Pero, tamén, da nosa vida social, política, e cultural. As mulleres e o feminismo como protagonistas políticas, de xeito máis ou menos explícito, lidamos no día a día con todo tipo de prexuízos, atrancos, discriminacións e iso que se deu en chamar o teito de cristal.
A actividade artística e cultural non é a excepción a un panorama xeral dominado por estruturas patriarcais e machistas que condicionan o xeito de concibir, valorar e promocionar as nosas creación culturais así como a asunción por parte das novas xeracións de referentes femininos que contribúan a mudar o estado de cousas. De paso, este marco imposibilitou durante moito tempo que, con frecuencia, as mulleres acadasen por parte da cidadanía o recoñecemento social froito do seu traballo e talento ou gozasen do prestixio entre os seus pares masculinos no propio ámbito da industria cultural. Malia a iso, moitas das nosas creadoras contribuíron dende posicións de resiliencia a conformar un espazo cultural de resistencia afeito á emerxencia e ás adversidades, facendo parte dunha incesante vangarda que é xa referencia universal e indiscutíbel, polo valor intrínseco das súas creacións que, ademais, foron quen de vencer un marco moi desfavorábel e funcional ao status quo.
Fiadeiras achéganos as experiencias e impresións de varias mulleres galegas que hoxe son referentes indiscutíbeis nos seus correspondentes campos de creación e/ou actividade e que, a través da súa participación axudarannos a formular mellor algúns dos interrogantes e desafíos que como mulleres enfrontamos en todo tipo de ámbitos.
Fiadeira (sustantivo femenino). Mujer que se dedica a hilar.
Hilar(verbo transitivo). Relacionar o enlazar [una cosa no material] con otra.
La lucha por la igualdad entre mujeres y hombres tiene implicaciones complejas en todos los planos del mundo laboral. Pero, también, de nuestra vida social, política, y cultural. Las mujeres y el feminismo como protagonistas políticas, de manera más o menos explícita, lidiamos en el día a día con todo tipo de prejuicios, obstáculos, discriminaciones y eso que se ha dado en llamar el techo de cristal.
La actividad artística y cultural no es la excepción a un panorama general dominado por estructuras patriarcales y machistas que condicionan la manera de concebir, valorar y promocionar nuestras creaciones culturales así como la asunción por parte de las nuevas generaciones de referentes femeninos que contribuyan a cambiar el estado de cosas. De paso, este marco imposibilitó durante mucho tiempo que, frecuentemente, las mujeres alcanzasen por parte de la ciudadanía el reconocimiento social fruto de su trabajo y talento o disfrutasen del prestigio entre sus pares masculinos en el propio ámbito de la industria cultural. A pesar de eso, muchas de nuestras creadoras contribuyeron desde posiciones de resiliencia a conformar un espacio cultural de resistencia acostumbrado a la emergencia y a las adversidades, formando parte de una
incesante vanguardia que es ya referencia universal e indiscutible, por el valor intrínseco de
sus creaciones que, además, fueron capaces de vencer un marco muy desfavorable y funcional al status quo.
Fiadeiras nos acerca las experiencias e impresiones de varias mujeres gallegas que hoy son referentes indiscutibles en sus correspondientes campos de creación y/o actividad y que, a través de su participación nos ayudarán a formular mejor algunos de los interrogantes y desafíos que como mujeres enfrentamos en todo tipo de ámbitos.